czwartek, 11 grudnia 2014

ŚWIĄTECZNE DEKORACJE - INSPIRACJE

Święta coraz bliżej, więc jestem strasznie podekscytowana. To taki miły czas w roku, lampki, choinki, feeria barw, do szczęścia brakuje tylko bialutkiego śniegu. Świat tak ślicznie wtedy wygląda.

W sklepach już od października aż się roi od wszystkich lampek, wieńców, łańcuchów, bombek i Mikołajów we wszystkich możliwych rozmiarach. Ale w sumie po co to wszystko kupować, skoro można część rzeczy zrobić samodzielnie? Nie dość, że ma się frajdę, że coś się samemu zrobiło, to jeszcze można zaoszczędzić. Tak, więc dzisiejszy post będzie o pomysłach na easy handmade dekoracje. Jesteście gotowi? No to do dzieła.

Na początek alternatywa dla tradycyjnego kalendarza adwentowego :)

Mnie spodobał się akurat taki wzór, ale jeśli poszukacie, to z pewnością znajdziecie w Internecie inne, no chyba, że umiecie trochę sprawniej niż ja posługiwać się programami graficznymi ;) Po wydrukowaniu przyczepiłam kartkę do tablicy korkowej ( alternatywą jest np. wstawienie w ramkę) i przykleiłam naklejkę tablicową, po której można pisać zwykłą kredą lub tak jak ja kredą w mazaku. Każdego dnia zmniejszam ilość dni do Świąt. Czy tylko mnie się wydaje, że w ten sposób czas szybciej mija? :)

Bez czego nie wyobrażam sobie Świąt? Bez lampek. Tak ślicznie budują nastrój, wystarczy powiesić je na oknie i od razu człowiek czuje magię Świąt. Też tak macie? :)

 Macie puste ściany i nie wiecie co na nich powiesić? :) Może np. świąteczny banner? :) Nawet nie wiedziecie, ile się tego kryje w odmętach Internetu :D


Drukujecie, wycinacie, dziurkaczem robicie dziurki, przewlekacie przez nie sznurek, wieszacie na ścianie i gotowe :) Możecie zamiast banneru wydrukować i wyciąć same literki i przykleić napis do ściany. Może np. "Baby it's cold outside"? :)

Bardzo mi się spodobał taki pomysł na taką dekorację:

Niby to po prostu podobrazie oklejone papierem prezentowych i związane wstążką, ale jak efektownie to wygląda czyż nie? Możecie pokombinować np. przykleić jakiś kojarzący się Wam ze świętami napis np. „Ho, ho, ho” albo „Santa Claus is coming to town”.


Czy ktoś z Was wysyła jeszcze kartki świąteczne lub je otrzymuje? :) Jeśli tak, to warto je wyeksponować np. zrobić z nich girlandę.

Lub ciekawie przykleić na tzn. „gluta” czy taśmę dwustronną np. w formie choinki :)

Ja wybrałam do swojego pokoju pierwszą opcję. Do ściany przyczepiłam pinezki, a do pinezek przywiązałam sznurek. Ozdobnymi klamerkami przyczepiłam kartki, jak na razie z lat ubiegłych. Ciekawe czy w tym roku też jakąś dostanę :) Gorąco zachęcam do podtrzymywania tradycji wysyłania kartek, bo obecnie umiera przez maile i smsy. 
Nigdy nie wysyłaliście kartek? Uwierzcie mi mile zaskoczycie członków swojej rodziny i znajomych :) Nie musicie koniecznie wysyłać do jakiejś dalekiej rodziny, z którą się nie zobaczycie, ciocia, babcia, przyjaciółka czy nawet sąsiadka z naprzeciwka na pewno też się ucieszą :)
Dla zainteresowanych kilka, moim zdaniem, prostych w wykonaniu, a przy tym ślicznych kartek świątecznych:
 Czy Wy też już chcecie Święta? :) Moja tablica mówi, że do Wigilii już tylko 13 dni, więc nie tak źle ;) Mam nadzieję, że trochę Was zainspirowałam :)


P.S. Zdjęcia nie są mojego autorstwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz