poniedziałek, 27 października 2014

"SPADANIE", CZYLI PIERWSZE KROKI W DOROSŁYM ŻYCIU OCZAMI TEATRU


Dzisiaj opowiem Wam o jednej z moich pasji jaką jest teatr :) Z grupą teatralną Teatrzyk Błękitnego Czasu związana jestem od 3 klasy podstawówki, więc już szmat czasu. Myślę, że zajęcia teatralne wiele mi dały - bardziej otworzyły, pomogły zwalczyć nieśmiałość, ćwiczyłam dykcję, poznałam niezwykłych ludzi, obcowałam ze sztuką... i mogłabym tak wymieniać  jeszcze długo, ale nie o tym ma być ten post.

Naszym "najnowszym dzieckiem" jest spektakl pt. "Spadanie". W tym roku większa część grupy, w tym również ja, skończyła lub skończy 18 lat, więc postanowiliśmy zrobić przedstawienie o czymś nam bliskim, mianowicie kroku w dorosłość.

Spektakl rozpoczyna tytułowe spadanie, bohaterowie (czyli my) z początku nie rozumieją dlaczego spadają, boją się upadku i (chyba najważniejsze) nie wiedzą co będzie jak już w końcu spadną. Dosyć szybko i boleśnie zderzają się ( i to dosłownie) z Krainą Dojrzałości, gdzie witają ich przedstawiciele Społeczeństwa - "pani Generał" i "pan Premier". Po otrzymaniu dowodów osobistych bohaterowie pokonują szereg "uroków" dorosłego życia - prawo jazdy, poznają swoje prawa i obowiązki, zmierzają się w urzędzie pracy z poszukiwaniem zawodu (powiem nieskromnie, że to ja wygrałam walkę o staż :D ). W między czasie pojawiają się pytania o nasze obawy, marzenia, oczekiwania... Ta część była mniej poważna, bardziej komediowa, ale za to druga jest pełna rozważań o tym, jak naprawdę wygląda świat z perspektywy młodych ludzi - jest to wyścig szczurów, "mrowisko zawodowych niewolników", puste słowa na temat tego, że teraz młodzież ma łatwiej niż kiedyś... Jest też wątek wojenny zainspirowany Ukrainą i Rosją, który skłania do zadania sobie pytania "czy ojczyzna jest nas wartością, za którą można oddać życie?".

Spektakl jest pełen refleksji, ale w gruncie rzeczy jest prosty w odbiorze. Praca nad nim była świetną zabawą, bazowała na improwizacjach, mieliśmy duży wpływ na jego wygląd, pani Reżyser kierowała nami, ale dała nam też dużo swobody.

W sobotę pokazaliśmy go po raz kolejny, na przeglądzie w Wejherowie i uwaga, uwaga dostaliśmy nagrodę specjalną za najlepszą realizację tematu przewodniego konkursu  :D Czyż to nie wspaniałe ? :) Kolejny występ 8 grudnia na Sopockich Spotkaniach Teatralnych, więc trzymajcie kciuki, by też poszło dobrze :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz